۱۳۹۰ بهمن ۱۹, چهارشنبه

لتس دنس


باید آهنگ را درک کنی و روحت با آن گره بخوره و از خشکی و سخت بودن در بدنت آثاری نباشه . اینکه یک رقص و حرکاتش ممکنه از نظر بیننده ها اصلا" رقص به نظر نیاد و یا اینکه حال همه را سرخوش کند حتی آنها که با چشم تو را دنبال کرده اند  . لباسهایم را آویزان می کنم . می نشینم روی زمین و منتظر می شم تا چای آماده بشه . برای ریختن چای یک ماگ انتخاب می کنم . دلم نبات می خواهد .تا چا یی ام را هم بزنم پیک های اندازه یک بند انگشت را نگاه می کنم و آروم از دیدنشون ذوق می کنم . ذوق ها ی من خاص هستند اگر ندیده اید تصوری ازش نکنید بهتر است . نبات را هم می زنم . می نوشم و شارژ می شوم . بیرون سرد تر از یک زمستان ساده است . آخ از آینه های از زمین تا سقف اینجا که پر از روح است . از گل انار لب پنجره . از یاس . ...
غیر از من دو نفر از بچه های قدیمی هم آمده اند .
توی آینه موومنت و تایمینگ موزیک رو با هم تمرین می کنم . بیت اول آهنگ که شروع می شود یادم می افتد که هنگام رقص نباید زمین را نگاه کنم و کتف هایم را سفت نگه دارم . پاهایم اگر درست بیت را درک کنند همه چیز خوب پیش می ره و فقط کافیست دستهایم خوب گوش کنند . حرکت اول یک بیسیک ساده است . بار اولی که بیسیک این رقص را یاد می گرفتم روی بیت های سه و چهار آن کلی مشکل داشتم . یادم است یک روز را با چشم های بسته این بیت را تمرین کردم تا برایم جا افتاد . پارتنر هفت سالی است که می رقصد و رقص را از نیویورک شروع کرده . همیشه دوست داشتم استادش را که یک آقای چهل و نه ساله است را یک جایی از جهان ببینم .تعریفش را زیاد شنیده ام همیشه . شاگردهایش دارند یک حرکت خیلی خوب را یاد میگیرند . حرکت از این قرار است که باید آقا در حین بیسیک اول یک ترن با دودست به خانم بدهد و او را گره بزند و در دور دوم دستهای خانم را دور سرش پروانه وار بچرخاند و این گره را در برگشت باز کند و او را از حرکت در بیت پنجم استاپ دهد و خانم را پاپ کند و بعد او را با یک کراس بادی لید در یک ترن زیبا لید کند .
بچه ها حواسشون جمع چیزی است که استادشون می گه و من به شکل رابطه شون فکر می کنم که در کلاسهای رقص همدیگر را می بینند و هر کدام زندگی شخصی خود را دارند .فقط کافیست پالس بد به هم نداشته باشند تا بتونند با هم خوب برقصند و نه احساس مضاعفی و نه شکل خاصی از رابطه این وسط پا در میانی نمی کند . من با استاد چند بار این حرکت را می رقصم تا این دو نگاه کنند و فرم کنار رفتن از مسیر خانم را یاد بگیرند .
از اول که پلی میشود ما شروع می کنیم . من سبک تر از همیشه می رقصم و دستهایم خوب گوش می کنند که کجا باید بچرخند .یک جاهایی تند تر ، یک جاهایی آرامتر ، یک جاهایی دو یا سه دور ، یک جاهایی من راه می روم او می چرخد یا با هم می چرخیم ...
با چشم و لایک های حین رقص حالیم می کند که درست می روم حرکت ها رو.  طول یک آهنگ را می رقصیم .خیلی حرکتها جدید هستند و من فقط گوش می کنم و لید می شوم ...
خوب است رقصیدن . خوب است خالی و سبک بودن . خوب است ساکت بودن و گوش دادن .روزهای سرد زمستان هم می تواند گرم و آرام باشد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر