۱۳۹۲ آذر ۲۴, یکشنبه

كافه نشيني‌ها

فكر كنيد بي اينكه عدد داده باشيم قرار را. دلمان خواسته بود خانم شيك را خوشحال كنيم. زس رسيده سركوچه منتظر است تا من بروم سوارش كنم پشت ماشين قايم شود. فكر كنيد اين همه نامه كوتاه براي زس، اين همه انتظار. اِ وا! پريد سوار شد. انقدر هيجان زده كه نشد بغل كنيم هم را. بوس؟ يادم نيست. خلاصه در عرض سه دقيقه تا خانم شيك برسد كل سال را مرور كرديم حتي موهاي خانم شيك را در تصورمان قيچي زديم. شيك رسيد سوار ماشين شد. با خودم فكر مي كردم اگر يكهو راجع به كارما يا مسابقات درون خانوادگي بگويد چطور قاه قاه نخندم؟ پرسيدم كُت آوردي؟ گفت عه يادم رفت. كوچه را پيجچيدم. با خودم فكر كردم يعني واقعا زس يك صندلي باهامون فاصله دارد؟ چرا مثل خورشيد از پشت صندلي طلوع نمي كند؟ پيچيدم توي خيابون اصلي. خانم شيك پرسيد بوي عطرم را حس مي كني؟ تا به حس فكر كنم زس در گوش خانم شيك گفت من اما حس مي كنم! خانم شيك؟ موهايش را چنگ زده، سرش را در آغوش گرفته و مثل نخود جمع شده از ترس. شاكريم كه در ماشين را باز نكرده خودش را پرت كند پايين. 
يك روز اينجا نوشته بودم هي زس ما و پسر روستا مي رويم الواتي. حالا؟ زس هست، پسر روستا هم هست. همين ديروز با يكي از موزيك هاي آرام بعد از سالسا كلي ياد گل انار پايين پنجره ها افتاديم. همين امروز همه جمع شديم دور هم.
من؟ طبعا وقتي خوشحالم خيلي زيبا مي شوم. چيليك چيليك عكس انداخته ايم. كافه نشيني كرده ايم با كيك عسل و گردو و دارچين و كيك هويج. فرانسه و شير بوده. اصلن همه چي. يك جايي حس كردم عضلات بالاي گونه احتياج به گچ دارند بعد فكر كردم عه عه يك سال بود اينجوري غش نكرده بودم از كيفوري. هي هم گفته ام كره خر اندازه يك خر واقعي دلم برات تنگ بوده. اصلن خود همين من و بر زبان بودن چنين حرفايي يعني فيشينگ بودن.
خانم شيك،برآنم تا باز چنين تا نيمه شب از خوشحالي ذوق زده باشي. زس،ش ِ مال. لوك،مستمر باش. 

۲ نظر:

  1. این قشنگ ترین ، هیجان انگیز ترین ، شیرین ترین ترس زندگیم بود . حتی داشتم میخوندمش هم تمام وجودم پر از هیجان بود و کنترلش در پشت میز سخت .
    این هم نشینی خانوادگی چقدر لذتبخش و شیرین بود برام . چه خوب شد آمدی زس .

    پاسخحذف
  2. چشمان ، لبخند، و گونه های گل انداخته خانم شیک پس از رفع شوک زیباترین ترکیب ترس و تعجب و ذوق بود.
    تو اندازه یک خر واقعی دلتنگ شده بودی و من حالا مثل یه خرِ واقعی در کافی شاپ که دسرِ تی تاپ برایش سرو کرده اند کیفور شده ام! چه روزگاری خوشی ست این روزها.

    پاسخحذف